• Objednejte si přepravu ještě dnes: +420 312 245 107
  • Order shipping today: +420 312 245 107
  • Bestellen Sie den Transport heute noch: +420 312 245 107

Rozhovor s vedoucí pobočky Kladno – Monikou Sirotkovou

Získala jsem pro VCHD Cargo spoustu krásných lidí

Monika Sirotková vede pobočku VCHD Cargo od roku 2008. Povídali jsme si s ní o  prvopočátcích kladenské pobočky, o tom, jak se VCHD Cargo stará o svoje řidiče, i o tom, jaké to je být drobnou ženou ve světě plném mnohatunových kamionů a drsných chlapů.

Jaké byly Vaše začátky ve VCHD Cargo?

Ve VCHD Cargo, respektive tehdy se naše společnost ještě jmenovala Východočeská dopravní, jsem začínala před třinácti lety. A hned od začátku jsem dostala na starost našeho velkého logistického klienta. Téměř přes noc jsem se ocitla ve společnosti s 25 kamiony a 32 řidiči.  Byla jsem na to úplně sama bez dispečera, technika a administrativy Musela jsem zastat provoz pobočky na Kladně od zařízení kanceláře, obchodní činnosti a administrativy s tím spojené, přes vyplňování objednávek, evidence pracovní doby, mzdy, cestovní náhrady, kontrolu spotřeby pohonných hmot až po nábor řidičů a zajišťování servisu pro naše vozidla, někdy i do 10 min!

Jak se Vám to dařilo?

Myslím, že dobře. Ale každý začátek je těžký, zvolit správný směr… My jsme zariskovali nákupem speciálních kamionů – nosičů výměnných nástaveb. Dokázali jsme obchodně zareagovat na potřeby zákazníků a věnovali jsme se pouze pravidelné práci bez zbytečných prázdných kilometrů. To nás posunulo mezi největší dopravce.

Jaký systém jste pro to nasadili. Přece jen práce profesionálního řidiče má svá omezení, co se bezpečnosti práce týče.

Byli jsme jedni z prvních dopravců v České republice, kteří pochopili, že se kola vozidel musí točit 24 hodin denně 6 dní v týdnu. Začali jsme v Evropě hledat byty pro řidiče, kde by si mohli odpočinout a vystřídat se s kolegy tak, aby auta mohla jezdit bez omezení. Musíte si představit, že v roce 2008 to bylo velmi nepopulární opatření. Bylo velmi těžké mezi řidiči prosadit, aby spali na bytě a „jejich“ auto pokračovalo v jízdě. Dnes máme na páteřních evropských trasách trvalé firemní byty a trend se obrátil o 360° – většina našich řidičů to vnímá jako velkou výhodu.

To může být v současné situaci, kdy na trhu práce řidiči chybějí, velká výhoda pro VCHD Cargo jako zaměstnavatele…

Ano, víte my ve VCHD Cargo si našich řidičů vážíme a cíleně práci plánujeme tak, aby měl řidič větší pohodlí a skutečně si odpočinul. Systém je tak dokonalý, že v zahraničních bytech mohou mít naši lidé své vlastní soukromé věci, kola, brusle, motorky, aby si mohli volný čas užít přesně podle svého. Platí si tam třeba i permanentky do fitcentra a volný čas věnují dalším plnohodnotným aktivitám. To je velký rozdíl, když to srovnáte s povinnými pauzami na odpočinek pokaždé na jiném místě, v nejhorším případě na odstavném parkovišti. Tento systém a naše obchodní aktivity nám také pomohly získávat další zakázky, a tak se pobočka dobře dále rozvíjela. Od roku 2014 jsme pak rozšířili naši nabídku o přepravy chlazeného zboží a před třemi lety jsme spustili vlastní spedici.

Kolik na pobočce v Kladně dnes působí lidí a jak byste charakterizovala váš tým?

Na pobočce Kladno pracuje 17 administrativních pracovníků na různých pozicích. Máme zde dispečink fungující 24 hodin denně 7 dní v týdnu, obchodní a IT oddělení i vlastní techniky. A pod naši pobočku spadá celkem 165 profesionálních řidičů kamionů. Mezi nimi je tady se mnou skupinka lidí od samého začátku, a to mě moc těší. Vždy je ráda vidím, zajímá mě jejich názor a požadavky, společně vzpomínáme na ty, co jsou již na penzi nebo už nejsou mezi námi. Díky tomu, že jsem si mohla vytvářet svůj tým sama, jsem poznala a získala pro VCHD Cargo spoustu krásných lidí, jak v lidskosti, tak v pracovitosti, a je mi ctí, že tady s námi dodnes pracují.

Jak vypadá Váš běžný den?

Je to velmi náročné, nemám ani minutu klidu. Stále mám před sebou spoustu rozdělaných plánů a úkolů a čelím mnoha otázkám z nejrůznějších oborů, od mých kolegů, zákazníků, řidičů nebo úřadů. Dělám několik věcí najednou a stále nemám hotovo. Něco uzavřu a přijde nová výzva. Ale taková je práce v dopravě.

Můžete se s námi podělit o nějaké zajímavé nebo kuriózní zakázky či situace, které jste musela během svého dlouholetého působení řešit?

Většinou si člověk uchová jen ty dobré vzpomínky, ty špatné někam zahodí. Ale já si skutečně pamatuji své začátky v dopravě jako noční můru. Každý den jsem musela obstát před svými řidiči, absolutně nezkušená, s vlastím vozovým parkem. Měla jsem nula informací o technice, nula  informací o potřebách řidičů.

Samozřejmě mi to dávali dostatečně najevo a myslím, že nikdo z nich nevěřil, že to v tomto oboru  vydržím. Někteří po čase nevydrželi velké změny, tak trochu i to, že by měli poslouchat opačné pohlaví. Ale řada z nich se mnou pracuje dodnes a já jsem za to ráda. Byla to dobrá škola.

Máte nějaký zaručený způsob, jak po náročném dni načerpat energii a zrelaxovat?

Běh a dobré víno.