Česká přepravní firma VCHD Cargo nakoupila nákladní vozidla značky Mercedes-Benz Actros. Tento vůz páté generace disponující digitálním rozhraním mezi vozidlem a řidičem, možností částečně autonomní jízdy a nejmodernějšími bezpečnostními systémy letos zvítězil v prestižní mezinárodní anketě Truck of the Year 2020. Investice VCHD Cargo do těchto vozidel představuje více jak 12 milionů korun, do konce roku plánuje společnost pořídit ještě dalších 15 vozidel stejné značky.
Flotila společnosti VCHD Cargo aktuálně čítá na 160 vozidel různých značek, všechna vozidla odpovídají emisní normě EUR 6 a jejich průměrné stáří je 3,3 roky. Nově do ní přibyla tři vozidla Mercedes-Benz Actros 2548 L6x2. Pořízená konfigurace má třínápravový podvozek s prostřední hnanou nápravou a zadní zvedací nápravou, vozidlo je osazeno motorem o zdvihovém objemu 12,8 litru, výkonu 350 kW a kroutícím momentu 2 300 Nm. Společnost VCHD Cargo plánuje nasazení těchto vozidel pro přepravu výměnných nástaveb na svých pravidelných zahraničních linkách.
„Rozhodli jsme se investovat do této nové generace nákladních vozidel po zralé úvaze a zvážení všech možností na trhu,“ říká Ing. Petr Kozel, předseda představenstva VCHD Cargo a. s., a doplňuje, „tyto modely nás oslovily nejmodernějšími technologiemi, které jsou zaměřeny především na větší bezpečnost a vyšší komfort pro řidiče. Zaujaly nás především moderní technologie, které usnadňují práci řidiče a skutečně velkoryse řešená kabina pro dálkové přepravy.“ Oproti ostatním vozidlům ve flotile VCHD Cargo nemají nové Actrosy zpětná zrcátka. Jsou vybaveny MirrorCam systémem, který je plně nahrazuje ─ kamery umístěné vně vozidla přenášejí obraz na obrazovku v kabině. Systém nejenže poskytuje výrazně lepší přehled o situaci kolem celého vozidla, ale také zlepšuje jeho aerodynamiku.
Převratný je i pohled na přístrojovou desku, která neobsahuje běžné „budíkové“ ukazatele a ovladače, ale jsou do ní integrovány dva tablety. Ty slouží ke zobrazování všech důležitých informací, jako je rychlost, otáčky ale i vytápění a ovládání ventilace a je možné je propojit s mobilním telefonem. Tablet ve vozidle umožňuje také stahovat aktualizace a aplikace od výrobce Mercedes-Benz nebo i od třetích stran. Kabina typu L BigSpace s rovnou podlahou je pak vybavena funkcemi pro co největší pohodlí řidiče a bezpečné ovládání vozidla – v pořízené výbavě jsou například komfortní, vzduchem odpružená a vyhřívaná sedadla, multifunkční volant, dešťový a světelný senzor, prediktivní tempomat a asistent dopravního značení i nezávislá klimatizace. „Další dodatečnou výhodou by měla být i nižší spotřeba, právě díky prediktivnímu tempomatu a lepší aerodynamice,“ uvádí Petr Kozel.
VCHD Cargo aktuálně pořídila tři vozy Mercedes-Benz Actros. Celkově by se flotila společnosti měla do konce roku rozšířit ještě nejméně o 30 nových vozidel, přičemž dalšími dodavateli kromě značky Mercedes-Benz pravděpodobně budou i Scania a Volvo. Letos již společnost uvedla do provozu 13 nových vozidel.