V současné době se ukazuje, že logistika potravin patří spolu se zásobováním hygienickým zbožím a léky mezi pilíře fungování celé společnosti. VCHD Cargo se logistice potravin věnuje už od svého založení a pokračuje i v situaci, kdy je celá Evropa ochromena opatřeními ke snížení šíření nového koronaviru.
„Část našich vozidel stále přepravuje ovoce, zeleninu, jogurty, ale i mražené maso z těch nejpostiženějších oblastí Španělska, Francie a Itálie,“ říká Ing. Petr Kozel, předseda představenstva VCHD Cargo, a dodává, „naši zákazníci v importech pokračují a i my cítíme, že je to pro všechny z nás důležité udržet vysoký standard nabídky potravin v celé republice.“
Všechny přepravy potravin z jižní Evropy realizuje VCHD Cargo v řízeném teplotním režimu. Jde zejména o chlazené, mražené a jiné zboží, které je citlivé na teplotní výkyvy. Spadá sem například přeprava masa a mléčných výrobků nebo právě ovoce či zeleniny. Všechny návěsy jsou vybaveny agregátem s teploměrem, jehož hodnoty je možné sledovat on-line, a ve výbavě vozidel je také kontaktní teploměr. Ve flotile jsou především dvoupodlažní frigo vozidla, která jsou schopna převézt až 66 europalet. Řidiči VCHD Cargo jsou proškoleni na všechna potřebná specifika přeprav včetně správného přístupu ke zboží, kvalifikace nechybí ani dispečerům, kteří rovněž absolvují pravidelná školení a komunikují se zákazníky anglicky, německy, francouzsky a italsky. Všechny přepravy jsou navíc monitorované a informace o aktuální poloze nákladu jsou vždy k dispozici díky GPS.
Přestože se evropské trhy v posledních týdnech pomaličku začínají dostávat opět do kondice, kvůli odstávce výroby velkých exportních průmyslových firem chybí na trhu přeprav zakázky pro exporty, které se běžně párují s importy potravinářských výrobků. Zůstaly tedy importy, které mohou přepravcům z hlediska nízkého využití opačným směrem činit potíže. „Pro nás jako dopravní firmu to představuje problém. Díky zastavení automobilového průmyslu a omezení výroby v řadě dalších průmyslových odvětví téměř nejsou přepravy do oblastí, které jsou naopak velkým zdrojem importů. Jedná se především o Španělsko či Itálii, ale propadly se i zakázky na exportní přepravy do Beneluxu,“ uvádí Petr Kozel, a dále vysvětluje, „prozatím to řešíme tak, že nejprve realizujeme exportní zakázku z České republiky do Německa a na ni teprve navazuje zakázka z Německa do oblasti, kde máme importní náklad. Ale i přes velké úsilí našich dispečerů se nám někdy stane, že kamion jede do Španělska tzv. po prázdnu, a to i 600 km. V současné době pohání nás i naše kamiony kvalita našich služeb a dlouhodobá vize. Jsme tím, na koho se naši zákazníci mohou spolehnout i v mimořádné době a věříme, že naši strategii zaměřenou na vysokou kvalitu a dlouhodobé vztahy ocení.“