VCHD Cargo rozšířila svůj vozový park o výměnné nástavby. Pořízením těchto speciálních přípojných kontejnerů pro pozemní přepravy umožňuje svým zákazníkům větší flexibilitu při plánování přeprav a vyšší využití ložné plochy. Tandemová jízdní souprava s výměnnými nástavbami totiž disponuje až o 13 procent vyšší kapacitou ložné plochy než běžný návěs. Výměnné nástavby bude společnost využívat především pro realizace přeprav pro zákazníky z oblasti balíkových zásilek.
VCHD Cargo má vlastní flotilu vozidel, která čítá 200 tažných a 180 přípojných vozidel. Do vozového parku nyní zařadila i další typ přípojného vozidla – výměnné nástavby. „Výměnné nástavby jsou vhodné pro určité typy linkových přeprav, mohou se flexibilně proměnit i v dočasné skladovací prostory a umožňují nám maximalizovat využití vozidel a minimalizovat čas při nakládkách a vykládkách,“ uvádí Ing. Petr, Kozel, CEO a předseda představenstva VCHD Cargo a.s., a zdůrazňuje, „to je vzhledem ke stálému tlaku na rychlost dodávek velký benefit.“
Manipulace s výměnnou nástavbou – odstavení od tažného vozidla
Výměnná nástavba je podobná běžnému námořnímu kontejneru, má unifikované parametry a rozměry a výklopné nohy umožňující její snadné odstavení. VCHD Cargo sleduje statistiky vytížení a efektivity svých vozidel, výměnné nástavby se přitom ve srovnání s tahačem s běžným návěsem ukazují jako efektivnější řešení. „V praxi máme ověřeno, že tandemová souprava s jedním nosičem a dvěma nástavbami dokáže být v různých variantách použití výhodnější, jak z hlediska časového tak i finančního – při využití jednoho řidiče souprava obslouží stejný počet zákazníků za kratší čas, na soupravě se mohou za den vystřídat až tři řidiči, takže může být v pohybu prakticky celých 24 hodin. Navíc manipulace s ní je jednoduchá a bezpečná,“ vypočítává výhody Petr Kozel, a doplňuje, „celý proces výměny nástavby za jinou zabere zkušenému řidiči přibližně 15 až 20 minut, to je velká úspora času, přihlédneme-li k tomu, že vozidlo nemusí ztrácet čas čekáním na nakládku. To umožňuje vysokou přesnost při dodání.“ VCHD Cargo kromě toho oceňuje i vyšší denní nájezdy, kterých soupravy s výměnnými nástavbami dosahují.
VCHD Cargo pořídila výměnné nástavby typu C782 o velikosti 7820 x 2550 x 2750 mm (d x š x v) a maximální celkovou hmotností 18 tun. Díky své vnitřní délce je možné na jedné jízdní soupravě se dvěma výměnnými nástavbami přepravit až 38 europalet, to je až o 5 palet více než v běžném návěsu. Výhodou jsou rolovací vrata v zadní nakládkové části a možnost stohovat prázdné výměnné nástavby až do tří pater nad sebou.
„Vzhledem k tomu, jak dlouhé jsou v současné době dodací lhůty, jsme moc rádi, že se nám podařilo objednat výměnné nástavby již letos na jaře, ještě před akutním nedostatkem oceli na světových trzích, který má dopad na dodávky nejen výměnných nástaveb, ale i ostatních tažných a přípojných vozidel,“ komentuje situaci na trhu Petr Kozel, a uzavírá, „výměnné nástavby budeme používat především pro zákazníky zabývající se balíkovými zásilkami.“