Přepravní společnost VCHD Cargo v letošním roce pořídila 39 tažných a 20 přípojných nákladních vozidel. Její vlastní flotila se tak i díky akvizici německé společnosti Völker Logistik rozrostla na 200 kamionů, návěsů a výměnných nástaveb s průměrným stářím 3 roky. Investice jen do vozové techniky za letošní rok čítá 70 milionů korun. Téměř polovina objednaných vozidel pro rok 2021 ve stejné hodnotě nebyla kvůli globálním problémům s přerušenými dodavatelskými řetězci ještě dodána.
Společnost VCHD Cargo si zakládá na tom, že její řidiči používají nejmodernější techniku ve špičkovém stavu. Proto udržuje průměrné stáří vozidel kolem 3 let. „Spolehlivý a bezpečný vůz a přípojné vozidlo s co nejvyšší kapacitou ložné plochy, to jsou ty nejlepší předpoklady pro uspokojení požadavků našich zákazníků,“ říká Ing. Petr Kozel, CEO a předseda představenstva VCHD Cargo a.s. Nové přírůstky do vozového parku, celkem se jedná o 59 vozidel, tvoří nejen tahače, nosiče výměnných nástaveb a návěsy, ale i přípojná vozidla typu frigo s regulovaným teplotním režimem a poprvé společnost investovala i do nákupu vlastních výměnných nástaveb.
Původně naplánovaná investice VCHD Cargo měla tento rok činit dvojnásobný počet vozidel v celkové hodnotě 140 milionů korun, dodána však doposud byla jen polovina z nich. „Tento deficit má vliv na několik zásadních aspektů v provozu naší společnosti – za prvé je to rostoucí věk vozidel a tím zvyšující se náklady na opravy, za druhé z toho vyplývá i nutnost držet ve stavu více náhradních vozidel, která musí vykrývat servisní prostoje,“ vysvětluje Petr Kozel, a dodává, „dodaná nová vozidla tak letos v podstatě ani nestačila pokrýt plánovanou obnovu vozového parku.“
Vzhledem k tomu, že zpoždění dodávek činí i více než 6 měsíců, musí VCHD Cargo plánovat a objednávat nová vozidla víc jak na rok dopředu. I v příštím roce počítá s nákupem vozidel od značek MAN, Mercedes, Scania a Volvo.